روحانی هدف سفر هیات دولت به یزد را تشریح کرد-راهبرد معاصر

روحانی هدف سفر هیات دولت به یزد را تشریح کرد

رئیس جمهور در بدو ورود به یزد در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر در پی بررسی و پیشرفت طرح های پیشین و تکمیل آنها گام خواهیم برداشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 10
کد خبر: ۲۷۴۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام روحانی و ۱۴ عضو کابینه دقایقی پیش و دومین سفر دولت تدبیر و امید وارد استان یزد شدند. دکتر روحانی در فرودگاه شهید صدوقی یزد مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و دیگر مقام های ارشد محلی قرار گرفت.

 

وی در بدو ورود به فرودگاه یزد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و سپس برای دیدار با مردم استان راهی میدان امیرچخماق محل ملاقات مردمی می شود.

 

روحانی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر علاوه بر بررسی طرح‌های سفر قبلی و مقدار پیشرقت آنها، این طرح‌ها و تکمیل آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: طرح‌هایی که در این سفر مد نظر ماست، خدمت مردم عزیز اعلام خواهد شد و غیر از سخنرانی در جمع عمومی مردم و شورای اداری، ۲ طرح در اردکان افتتاح می شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد این سفر مایه برکت برای مردم یزد و باعث شکوفایی و پیشرفت استان یزد باشد.

 

روحانی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام و هفته وحدت گفت: خوشحالم که در این ایام مبارک در محضر مردم عزیز و فداکار و مومن یزد هستیم.

 

در جریان دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان یزد، امروز و با حضور رییس جمهور ۵۰۰ طرح مختلف در سطح استان یزد افتتاح می شود.

 

روحانی را در این سفر ۱۴ وزیر دولت همراهی می کنند.

 

رییس جمهوری تا دقایقی دیگر در اجتماع مردم یزد در مجموعه فرهنگی – تاریخی امیر چخماق این شهر سخنرانی می‌کند.

 

یزد نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) است و چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای محسوب می شود.

 

۲۵ سال جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری دانشگاه ها، ۵۱ درصد از تولید سنگ آهن کشور، تولید ۴۵ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت از دیگر ظرفیت های این استان کویری است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده